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Massage und Therapie: Offen von Mo-Fr- 08:00-21:30

Sei es wegen Beschwerden jeglicher Art oder Verspannungen durch die Home Office Arbeit. Die Med. Massage von uns hat offen und kann Abhilfe schaffen.
Die Massage und Therapie - alle Behandlungen sind bei Ralph Castelberg – auch ab Montag weiterhin offen und Termine können Montag bis Freitag zwischen 08:00 und 21:30 gebucht werden. Alle freien Termine können online auf der Webseite gebucht werden.

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Unterstütze unser Studio

supportus

Zurzeit dürfen wir leider unser Studio nicht benützen, sondern nur online Trainings sind möglich. Deshalb würden wir uns um eine kleine Anerkennung unserer Arbeit und online Trainings sowie für die Unterstützung unseres Studios sehr freuen. Gerne kannst du uns über unsere Webseite oder per Twint eine Spende zukommen lassen. Für jede Unterstützung freuen wir uns und sind sehr dankbar dafür. 

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Werde Ambassador für ActivePeople

ambrassador

Möchtest du Sport Ambassador für ActivePeople werden, oder in unser Endurance Team kommen? Dann bewerbe dich über das folgende Formular für die Saison 2021

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Hast du Wünsche für Videos und Live Workouts?

makeawish

Gerne gehen wir bei unseren Live Workouts und Trainings auf eure Wünsche ein. Solltest du einen Wunsch für ein Live Workout haben, dann schreibe ein E-Mail oder verwende das folgende Formular.

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Miete von Trainingsmaterial

forrent

Da wir bis zum 22. Januar 2021 wohl keine Trainings vor Ort machen können, haben wir beschlossen, dass wir unser Trainingsmaterial wie TRX und Sypoba, aber auch Gewichte und anderes Material vermieten. Die Mietdauer wird so lange möglich sein, bis wir die Geräte wieder im Studio benötigen.

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Live Workouts und Replay Möglichkeit

livestreaming

Da das Trainingsstudio wegen Covid-19 Massnahmen geschlossen bleibt, haben wir für euch gratis Live Trainings, welche auch im Replay auf der Webseite angeschaut werden können.

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Rückforderungsbelege für die Krankenkasse

Die Massagen und Therapien bei ActivePeople sind von fast allen Krankenkassen anerkannt und können meistens auch ohne ärztliche Verordnung bei der Zusatzversicherung abgerechnet werden.

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Massage und Therapie ab 4. Januar 2021 wieder offen

Ab dem 4. Januar 2021 sind wir für euch in der Praxis mit Massage und Therapie wieder da. Mit dem nötigen Schutzkonzept könnt ihr ohne erhöhtes Risiko bei uns in die Massage und Therapie kommen. Einen Termin könnt ihr einfach über unsere Webseite buchen..

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Danke für die Treue und den Support

danke-xmas

2020 war kein einfaches Jahr, aber dank euch haben wir dies erfolgreich überstanden. Wir möchten deshalb die Gelegenheit nochmals nutzen um euch für eure Treue und Unterstützung danken.

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Lastminute Weihnachtsgeschenke - Sportkleider

Brauchst du noch ein Las-Minute Weihnachtsgeschenk für Sportler?
Dann schaue doch mal bei uns im Shop unsere coolen Sport von ActivePeople an. Sei es ein Radshirt, Radhosen, stylische Sportsocken oder Swimwear. Wir haben ein limitiertes aber vielseitiges Angebot an qualitativ hochwertigen Sportkleidern zum Verkauf.

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Online Live Trainings

Wir hatten bereits im Lockdown/Shutdown vom Frühling online Trainings angeboten. Dies möchten wir auch in dieser Zeit wieder anbieten. Spätestens im Januar werden wir wieder online Trainings über einen Streaming und/oder live Konferenz Tool wie Zoom/Teams o.ä, anbieten.

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Massage und Therapien weiterhin bis 21.00 möglich

Ein Verbot oder Sperrstunden zum Med. Masseur EFA hat weder der Bundesrat noch einzelne Kantone kommuniziert, selbstverständlich muss für die Tätigkeit des Med. Masseur EFA das bestehende Schutzkonzept eingehalten werden.

Der Verband vdms-asmm hält zudem ebenfalls fest, dass der Beruf des Medizinischen Masseur EFA nicht von Einschränkungen betroffen ist. Selbstverständlich gilt diese Aussage nur für Methoden eines Medizinischen Masseur EFA. .

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Massage und Therapie weiterhin möglich

Der Med. Masseur EFA trägt viel zur Entlastung des Gesundheitswesens bei. Es wäre folglich paradox, wenn dieser Berufsstand von einem Berufsausübungsverbot betroffen wäre. Der med. Masseur darf nach wie vor Ihrer seiner Aufgabe nachkommen und dies ohne zeitliche Begrenzung. Als Med. Masseure EFA sind wir gemäss des Nationalen Register der Gesundheitsberufe (NAREG) als Gesundheitsfachpersonen hinterlegt und entlasten mit unserer Arbeit das Gesundheitssystem.

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Ausweitung der Massage- und Therapiezeiten täglich bis 21:00

neunuhr

Da aktuell aufgrund er Corona Pandemie Bestimmungen am Abend nach 19:00 keine Trainings mehr möglich sind, werde ich die Zeiten für Massage und Therapie bis auf weiteres verlängern. Neu sind medizinische Massagen, Sportmassagen und Therapien vom Montag bis Freitag bis 21:00 möglich.

Die Behandlungen werden von den Krankenkassen Zusatzversicherungen anerkannt.

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Mittwoch 16. Dezember 2020

thebat

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✩✩✩✩
AC: ✭✭✩✩✩
MAP: ✭✭✭✭✩
FTP: ✭✭✭✭✩

While you're certainly going to feel this workout in your legs, it's what happens in your head over these six intervals that matters most. A sort of 'Applied Mental Training Programme' session, this is a unique addition to the SUF library. Over the course of the workout, you'll be taken through six different mental toughness tasks drawn from our 10-week Mental Toughness Programme (available here in the app). We'll teach you how to focus, use positive self-talk and see an image of Future You to push yourself through the Suffering.

From a physical point-of-view, this is a series of five minute intervals with very high MAP efforts at both ends. They pack the same training punch as much longer Sub-Threshold efforts with the added bonus of stimulating your MAP and AC at the same time.

Physiologically:
The first 30-second effort digs you into an anaerobic hole. Even though it is a MAP based target, your Heart Rate and Breathing rates (and thus ability to deliver oxygen) are still low, so your body must produce much of this power anaerobically. By the time you settle into the 4-minutes at just below FTP, your body will have produced an excess of metabolites responsible for that burning in your legs. Only by riding below FTP will your body clear them out since FTP is the tipping point where your body is producing metabolites at the same rate it is clearing them. By holding you at FTP, your body is unable to clear out that excess, forcing you to deal with the associated discomfort for the next 4-minutes. Capping the effort off with a final 30-second surge requires that you dig into what is left of your AC, while your body pushes you close to your VO2 max, or the point at which your body is using as much oxygen as it possibly can. The net result is a session that is great for improving FTP, MAP, and AC, regardless of your strengths and weaknesses.

Psychologically:
Each 4-minute segment at just below FTP will end up feeling harder than it should, given your body is forced to stew in whatever excess metabolites you produced in the first 30-seconds. While it will be unpleasant, you should find it never really gets MORE unpleasant. In addition to the benefits from the actual mental training exercises, this preps you to have confidence in your ability to hold longer sustained FTP efforts. The final surge then shows you that even when you have been feeling that uncomfortable, for that long, your body still has something more to give. Going through the Mental Training techniques while you're pushing through the discomfort will only make you stronger out on the road.

The Bat, by the way, is the totem animal for rebirth. It symbolises the death of old ways and the rise of new ones.

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Montag 14. Dezember 2020

Revolver

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✭✩✩✩
AC: ✭✩✩✩✩
MAP: ✭✩✩✩✩
FTP: ✭✭✭✭✭

While you might think the only way to improve your FTP is to ride at, or above, your existing FTP, that isn't always the case. You body can only handle so much time above FTP in any given week (or month for that matter). But that doesn’t mean you should just sit around doing nothing the rest of the time.

Your body is most efficient at clearing out lactate and other metabolic byproducts at 80-95% of FTP. This is one of the few sessions where you can consistently sit at that intensity and let your body churn away at this nice efficient effort level. It's the ideal workout to end a hard, three-day block or to add in during a rest week. It will give your body a little training stimulus while still allowing it to recover from whatever tortures you've recently put it through.

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Mittwoch 9. Dezember 2020

TGTTOS

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✭✩✩✩
AC: ✭✩✩✩✩
MAP: ✭✩✩✩✩
FTP: ✭✭✭✭✭

While you might think the only way to improve your FTP is to ride at, or above, your existing FTP, that isn't always the case. You body can only handle so much time above FTP in any given week (or month for that matter). But that doesn’t mean you should just sit around doing nothing the rest of the time.

Your body is most efficient at clearing out lactate and other metabolic byproducts at 80-95% of FTP. This is one of the few sessions where you can consistently sit at that intensity and let your body churn away at this nice efficient effort level. It's the ideal workout to end a hard, three-day block or to add in during a rest week. It will give your body a little training stimulus while still allowing it to recover from whatever tortures you've recently put it through.

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Mittwoch 2. Dezember 2020

Nine-Hammers

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✩✩✩✩
AC: ✭✭✭✩✩
MAP: ✭✭✭✭✭
FTP: ✭✭✭✭✩

Sometimes you're the hammer. Sometimes you're the nail. And sometimes you're getting both hammered and nailed. With a series of nine different intervals, all at or above threshold this is one of the best MAP sessions we offer. It isn’t just the total amount of time spent above threshold, though. This workout takes the training stress up a notch by giving you barely enough time to recover from the previous hammer before the next one falls. This ensures your AC gets a little boost as well.

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Montag 7. Dezember 2020

The-Way-Out

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✩✩✩✩
AC: ✭✩✩✩✩
MAP: ✭✩✩✩✩
FTP: ✭✭✭✭✭

One of the few Sufferfest sessions that can be viewed as a “Sweet-Spot” session since the intervals aren’t above threshold (except for the very end) but are harder than a tempo effort.

This session pushes your body close to the limit of what it can 'comfortably' handle without going any further. Why? Going above threshold causes a considerable amount of hormonal stress that takes a lot of time to recover from. But you don’t actually have to ride above threshold to improve your FTP - the fitness gain between 30 minutes at 90% of threshold and at 102% of threshold is minimal, but the stress on your body from the later is much greater and the recovery much longer.

That is why this session is a key component to any training plan: It gives you enough training stress to help improve your FTP, but remains 'easy' enough that you can do it when you're tired or before a big block of harder efforts.

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Montag 30. November 2020

Hell-Hath-No-Fury

Four Dimensional Power Focus:
NM: ✭✩✩✩✩
AC: ✭✩✩✩✩
MAP: ✭✭✩✩✩
FTP: ✭✭✭✭✭

This takes one of the oldest FTP building workouts, the 2 x 20, and makes it exciting! Forcing your body to churn out power right below, at and just above threshold for 20 minutes at a time dramatically improves your ability to generate sustainable power. It's great for building that FTP (unless you have an unusually low MAP...in which case you're going to struggle!) By itself, the 5 minute effort at the end would not be much to deal with, but after churning out threshold power for 40 minutes, hitting this 5 min effort at 100% will ensure you stress your MAP enough to give this session a slight edge on other “FTP Builder” workouts.

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